torsdag den 16. februar 2012

Klumme: Solceller boomer – men der mangler en politisk strategi

Danmark har en fantastisk tradition for godt design, og vi er kendte for vores flotte arkitektur. Hvis solceller i de kommende år får et reelt dansk hjemmemarked, er der en unik mulighed for at udvikle en spændende nicheaktivitet inden for nye og spændende integrationsløsninger til byggeriet.

Det vil skabe vidensbaserede job for rådgivere, arkitekter og installatører samt skabe grobund for eksport af viden.

Men energipolitikerne har endnu ikke rigtig fået øjnene op for denne mulighed, selvom markedet for solceller globalt er større end vindmøller. Lande omkring os har målsætninger på 20-30 % dækning af deres energiforbrug i 2050 med solceller, mens vi i Danmark endnu ikke har en målsætning for solceller.


Læs resten af Klummen skrevet af Signe Antvorskov Krag, formand for Dansk Solcelleforening. 
Dansk Solcelleforening er stiftet i 2008 som en brancheforening med det formål at samle virksomheder, institutioner og organisationer, der professionelt beskæftiger sig med solcelleanlæg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar